Sunday 3 February 2013

Who are you?

I know I have lots of readers from all over the world, and I am really curious about who you are! Not many of you leave comments, but I would love to hear from you.

Let me introduce myself.

-Things that make me smile: snow, coffee in the morning, sunshine, cake, good friends, a smile from a stranger, reading a good book, frost on windows, home-cooked food, dressing up, a good hug, spending a day with my sewing machine, my daughter's smile, pretty flowers.

-What I dreamed of doing when I was little: being a singer or a writer.

-My dreams and hopes for the future: It may sound a bit boring, but my main wish for the future is good health for the people I love. I also hope that the politicians around the world will get their  act together and start doing something good for our planet, before it's too late.

-What I am reading at the moment: As usual I am reading a lot of different things at once: Sputnik Sweetheart by Haruki Murakami, The Baby in the Mirror by Charles Fernyhough, Bilingualism in Development by Ellen Bialystok and Bleak House by Charles Dickens, which I've been reading for about 9 months. I love Dickens' characterisations and vivid descriptions.

-Things that inspire me: creative people, poetry, black and white photography (such as Edward Steichen, David Bailey, Henri Bresson, Robert Doisneau), old films, jazz and walking in the hills and mountains back home, my husband.

-Places I would love to visit right now: home in Norway, Paris, Copenhagen or New York.



Now it's your turn!

6 comments:

  1. Det som får meg til å smile: tulipaner, tekanner, kjærestens smil, Gilmore girls, solskinn, snøstorm, fine bøker og gode middager.

    Da jeg var liten drømte jeg om å jobbe i blomsterbutikk.

    Håp og drømmer for fremtiden: Å fremdeles være kjæresten til den beste jeg vet, søte barn, et koselig sted å bo og en jobb jeg gleder meg til å gå til.

    Akkurat nå leser jeg The Picture of Dorian Gray av Oscar Wilde.

    Det som inspirerer meg: fine farger, flinke mennesker, vakre bilder, og været.

    Og akkurat nå drømmer jeg om å reise til Italia.

    ReplyDelete
  2. Ting som får meg til å smile: vakre solnedganger og -oppganger, blomster, musikk, gode bøker med vakkert språk, og, for å være ærlig, god vin......
    Da jeg var liten drømte jeg om: det var vel en tid jeg ville bli dyrlege, men det gikk over...
    Håp og drømmer for fremtiden: jeg skulle virkelig ønske at verden ble et fredeligere sted, og et godt sted å være for både min datter og andres barn
    Hva jeg leser for øyeblikket: hm...jeg har så mange påbegynte og ikke utleste bøker at jeg skjems...konsentrasjonsproblemer gjør at det er lettere å bla gjennom magasiner for tiden. Er rå på interiørmagasiner! Skjønt man finner mye interiørsnobberi som irriterer meg grenseløst...
    Ting som inspirerer meg: diverse blogger, filmer, magasiner, fotokunst, skiftende årstider og vær, Jærlandskapet, havet, trær, frost
    Steder jeg ville reist til nå: Storbritannia (surprise...;-)), spesielt Skottland, Italia og Amsterdam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fine ting! Jeg sliter også litt med konsentrasjonen disse dager, det tar meg mye lenger tid å komme meg gjennom bøker enn det gjorde før...

      Delete
  3. Ting som får meg til å smile: Unger som sier vittige ting, sushi (har nettopp lært å like det), boblevin, friske blomster, en fin mann og mange mange andre ting
    Da jeg var liten drømte jeg om å bli misjonær eller sangerinne.
    For fremtiden håper jeg at folk klarer å åpne seg litt mer for ting som er annerledes, det har skjedd mye på kort tid og det er bra!
    For øyeblikket leser jeg We need to talk about Kevin, helt fryktelig men fantastisk god bok.
    Ting som inspirerer meg: Ungene jeg jobber med og foreldrene deres. Mye fin musikk. Kjæresten. At det blir lysere.
    Aller helst ville jeg vært i varmere strøk idag. Ellers alltid New York.

    ReplyDelete